Veilig blijven,
doen we samen

Geniet van een zorgeloze vakantie bij Club Med

Wij doen er alles aan om de blauwe lucht van uw vakantie helderder te maken. U kunt er op rekenen dat wij de nodige maatregelen* treffen om u een onvergetelijk en zorgeloos verblijf te bieden: ontspanning, rust en vooral geen stress. Onze GO-teams staan ​​klaar om u te verwelkomen.

De Club Med-ervaring, veiligheid, programma en details:

Wilt u zorgeloos reserveren?

Reserveer zonder zorgen

§ In het geval dat grenzen of een Resort worden gesloten of dat er nieuwe beperkende maatregelen worden aangekondigd, kunt u uw verblijf kosteloos wijzigen of annuleren. In geval van annulering kunt u een terugbetaling van uw verblijf vragen*.

*Tot 31 december 2020 ontvangt u van ons de SGR Corona Voucher indien een reis geannuleerd wordt.

Voor meer informatie, bel 020-850 38 30

§ U HEEFT EEN SKIVAKANTIE GEBOEKT EN U WILT WIJZIGEN OF ANNULEREN?
Wijzigen/ annuleren op basis van eigen vervoer:

U kunt tot 5 dagen voor vertrek uw verblijf kosteloos annuleren of omboeken op voorwaarde dat de nieuwgekozen vertrekdatum voor 31 mei 2021 ligt en dat de reissom van het gewijzigde verblijfsarrangement minimaal gelijk is aan de oorspronkelijke reissom.
Wijzigen/ annuleren van een pakketreis:
U heeft een vakantie pakketreis geboekt met reguliere vluchten: t/m 45 dagen voor vertrek bedragen de kosten € 250,- per persoon
U heeft een vakantie pakketreis geboekt met een low cost carrier: t/m 45 dagen voor vertrek bedragen de kosten € 40 per persoon + 100% van de totale vervoerskosten

Vind de gedetailleerde voorwaarden hier

U HEEFT EEN ZONVAKANTIE GEBOEKT EN U WILT WIJZIGEN OF ANNULEREN?
Wijzigen op basis van eigen vervoer:

U kunt tot 14 dagen voor vertrek uw verblijf kosteloos annuleren of omboeken op voorwaarde dat de nieuwgekozen vertrekdatum voor 31 oktober 2021 ligt en dat de reissom van het gewijzigde verblijfsarrangement minimaal gelijk is aan de oorspronkelijke reissom.
Wijzigen van een pakketreis:
U heeft een vakantie pakketreis geboekt met reguliere vluchten: t/m 45 dagen voor vertrek bedragen de kosten € 250,- per persoon
U heeft een vakantie pakketreis geboekt met een low cost carrier: t/m 45 dagen voor vertrek bedragen de kosten € 40 per persoon + 100% van de totale vervoerskosten

Vind de gedetailleerde voorwaarden hier

Deze wijzigings- en annuleringsvoorwaarden zijn uitzonderlijke en afwijkend van onze standaard annuleringsvoorwaarden.

Meer weten

Ecran Total Verzekering: vakantie 100% annuleerbaar en terugbetaalbaar

U heeft een Ecran Total Verzekering afgesloten (aanvullend): in het geval van een last-minute annulering vanwege Covid-19 (positieve PCR test van u of een van uw medereizigers uit uw dossier en uw vertrek is binnen 48 uur (bewijs overleggen) of de maatregelen zijn aangescherpt voor uw vertrek) kan uw verblijf op uw verzoek worden geannuleerd en de kosten zullen dan worden vergoed door de verzekering.

In een situatie als deze, verzoeken wij u vriendelijk contact met ons of uw reisbureau op te nemen, zodat wij dit alles voor u in orde kunnen maken. Deze kosten worden vergoed door de Ecran Total Verzekering.

Vind de Ecran Total voorwaarden hier

COVID-19 garantie in uw pakket inbegrepen

Club Med heeft de krachten gebundeld met Europ Assistance en biedt alle G.M.s een garantie van medische hulp inbegrepen in het pakket, in geval van ziekte door COVID-19.

§ Al uw ziektekosten in het buitenland worden vergoed, inclusief repatriëring.

§ In het geval van ziekenhuisopname worden naast uw ziektekosten ook aanvullende services vergoed, zoals verblijfskosten voor uw medereizigers

§ In geval van quarantaine in verband met het virus, zijn de kosten van verlenging van uw verblijf in het Resort gedekt

§ Als u de geplande retourvlucht mist: het assistentiecentrum zorgt voor en organiseert een nieuwe retourvlucht volgens de vereisten van het medisch team.

Meer weten

Waar kan ik momenteel heen?

Vanaf 24 november start ons skiseizoen. Onze zonbestemmingen binnen Europa zijn momenteel gesloten en zullen weer vanaf maart 2021 langzaam opengaan. Een aantal van onze zonbestemmingen buiten Europa is geopend, maar deze liggen in gebieden met code oranje. U mag en kunt dit boeken, maar dit is vanzelfsprekend op eigen risico.

Moet ik formaliteiten invullen voor mijn vertrek?

U kunt reizen naar landen met een groen of geel reisadvies. Reist u per vliegtuig vanuit Nederland, dan dient u een gezondheidsverklaring in te vullen en mee te nemen.
§ Waar staat dit formulier?
Link naar het formulier >

Voor meer informatie, bezoek de website van Buitenlandse Zaken >

Wat gebeurt er als er een vermoedelijke COVID-19-besmetting is in het Resort waar ik verblijf?

Wij doen er natuurlijk alles aan om dit soort situaties te vermijden. Voor uw veiligheid heeft elk Resort echter een duidelijke procedure vastgesteld in het geval van een vermoedelijke COVID-19-besmetting. Het Resort heeft contacten met verschillende lokale organisaties (zoals de gezondheidsautoriteiten, het ziekenhuis, het laboratorium, de dichtstbijzijnde isolatiefaciliteiten, etc.).

Elke GM, GO of GE die met symptomen van koorts, griep, hoest of ademhalingsproblemen, zal onmiddellijk door een arts geholpen worden voor een diagnose. Wij volgen dan het advies van de arts/gezondheidsautoriteiten op en isoleren zo nodig vermoedelijke gevallen volgens ons protocol. Ook zal een extern schoonmaakbedrijf worden ingeschakeld om alle getroffen kamers en ruimtes te desinfecteren.

Vanaf hoe laat kan ik inchecken in het Resort?

De aankomst- en vertrektijden in onze Resorts zijn gewijzigd om ons in staat te stellen te voldoen aan de gezondheidsmaatregelen die door de autoriteiten zijn opgelegd, in het bijzonder voor het grondig schoonmaken van privé- en gemeenschappelijke ruimtes.

Als u met uw eigen vervoer aankomt:

  • U kunt alleen inchecken in het Resort tussen 16.00 uur en 20.00 uur.

  • De kamers dienen zonder uitzondering voor 10.00 uur te zijn verlaten, en het vertrek uit het Resort moet uiterlijk om 15.00 uur plaatsvinden.

Als u met Club Med reist:

  • Het ter beschikking stellen van uw kamer zal plaatsvinden bij aankomst (afhankelijk van de toepassing van gezondheidsmaatregelen kan een vertraging een lichte wachttijd rechtvaardigen)

Zijn de zwembaden open? Onder welke voorwaarden?

De zwembaden van onze Resorts zijn open (met uitzondering van het binnenzwembad).

Enkele punten zijn belangrijk om te weten voor een goede werking van onze zwembaden:

Onze gemeenschappelijke kleedkamers zijn gesloten.

Er wordt een looproute vastgesteld, zodat de mensen die het zwembad betreden en de mensen die het zwembad verlaten elkaar zo min mogelijk kruisen.

De capaciteit van onze zwembaden wordt beperkt in verhouding tot de oppervlakte (1 persoon per 4 m2).

Onze aquagymlessen gaan gewoon door, er zullen drijvende markeringen zijn om fysieke afstand te kunnen waarborgen.

In het zwembad worden geen andere teamsporten georganiseerd, ballen zijn verboden.

Het nemen van een douche met zeep blijft verplicht voor het betreden van het zwembad.

Het dragen van een badmuts is op dit moment niet verplicht, behalve voor Resorts in Italië.

Hamams, sauna's en hot tubs blijven tot nader order gesloten.

Deze voorschriften kunnen veranderen afhankelijk van de situatie en lokale voorschriften in de regio's waar onze Resorts zijn, en deze worden als leidend gehanteerd.

Zijn er nog steeds buffetten? Hoe zit het met de restaurants & bars? Moet ik een tijdslot en een tafel reserveren?

Nóg flexibelere uren geven u meer tijd om te genieten met uw dierbaren.

Onze Gourmet Lounge/ Beach Lounge of specialiteitenrestaurants: service wordt zoals gewoonlijk uitgevoerd en zal in de ochtend (voor ontbijt) niet geopend zijn.

Het is niet nodig om een tijdslot of een tafel te reserveren in onze hoofdrestaurants.

Voor onze hoofdrestaurants die meestal buffetten hebben: er zal nog steeds een presentatie van de verschillende gerechten en keukens op de buffetten staan. GMs worden uitgenodigd om het buffet te bekijken en het aanwezige keukenteam zorgt vervolgens voor het opscheppen. Zoals gewoonlijk bieden wij geen bediening aan tafel. In al onze restaurants wordt zelfbediening met borden aangeboden en nodigen wij u uit voor een gevarieerd en persoonlijk culinair aanbod.

Een minimale afstand van 1m tussen tafels en tussen 2 rugleuningen wordt gehandhaafd.

Is het dragen van een mondkapje verplicht? In welke gevallen moet ik het dragen?

Het dragen van een mondkapje is verplicht in de onderstaande gevallen, in binnenruimtes in overeenstemming met de lokale gezondheidsmaatregelen:
§ In Frankrijk: na aankondigingen van de overheid en om uw veiligheid, die van uw dierbaren en onze teams te garanderen, is het dragen van een mondkapjes verplicht in gesloten openbare ruimtes van al onze Resorts (voor alle volwassenen en kinderen vanaf 11 jaar).
§ In Portugal: het dragen van een mondkapje is verplicht voor iedereen van 10 jaar en ouder. Voor kinderen van 4 tot 10 jaar die symptomen van Covid-19 vertonen, is het mondkapje verplicht.
§ In Italië: voor iedereen van 6 jaar en ouder is het dragen van een mondkapje te allen tijde verplicht, zowel binnen als buiten, zelfs als het mogelijk is om fysieke afstand te bewaren.
§ In Marokko: het dragen van een mondkapje is overal verplicht vanaf 10 jaar (binnen en buiten).
§ In de Dominicaanse Republiek: het dragen van een mondkapje is verplicht in gesloten openbare ruimtes.
§ In Mexico: het dragen van een mondkapje is verplicht in gesloten openbare ruimtes.
§ Op de Turks- en Caicoseilanden: het dragen van een mondkapje is overal (binnen en buiten) verplicht.
§ In Guadeloupe: het dragen van een mondkapje is verplicht in gesloten openbare ruimtes.
§ In Martinique: het dragen van een mondkapje is verplicht in gesloten openbare ruimtes.

Wij hebben door Club Med gesigneerde mondkapjes ontworpen, deze zijn online beschikbaar >. U kunt ook wegwerp- of herbruikbare mondkapjes kopen in de winkel van het Resort.

Afgezien van de hierboven gegeven informatie, wordt u aangeraden om altijd zelf mondkapjes mee te nemen. Het dragen van een mondkapje in bepaalde openbare ruimtes in onze Resorts is mogelijk verplicht, dit afhankelijk van de ontwikkelingen van de geldende sanitaire maatregelen.

Vinden de sportieve activiteiten gewoon plaats?

Vrijwel al onze sportieve activiteiten vinden plaats (trapeze, golf, tennis, mountainbiken, fietsen, yogalessen, etc.).
Wel zijn er aanpassingen nodig om de gezondheidsprotocollen toe te kunnen passen, zoals:

§ Er worden vaker regelmatige desinfecties van de verschillende materialen uitgevoerd (mountainbiken, trapeze, matten, enz.)

§ In Turkije zijn teamsporten alleen voorbehouden in het kader van het gezin. Wedstrijden en toernooien zijn tot nu toe niet toegestaan

§ Onze fitnessruimten zijn toegankelijk met de gebruikelijke sanitaire regels. Sommige apparaten en materialen zijn mogelijk tijdelijk niet beschikbaar om de voorgeschreven fysieke afstanden te respecteren.

Hoe zit het met de animatie? De GO-shows ?

Adem in, lach, breng samen tijd door... wij hebben een veilige sfeer en een animatieprogramma voor u bedacht. Er is geen GO-show zoals u van ons gewend bent, maar in de plaats daarvan worden er liveconcerten, artistieke uitvoeringen, doe-het-zelfworkshops, lokale zoetigheden, spelletjes en familiesnack-uurtjes georganiseerd; onze G.O's bereiden veel verrassingen voor u voor.

We geven de voorkeur aan de grote open ruimtes van de Resorts voor feestelijke sferen. Theaters, bars, terrassen en gastronomische lounges zijn daarom open met live muziek en dj-sets, maar de nachtclubs zijn gesloten.

Op Sicilië (Resorts Kamarina en Cefalù) worden dansactiviteiten zowel binnen als buiten opgeschort.

In Turkije (Resorts Palmiye en Palmiye Hotel) moet de muziek (live maar ook lounge) om middernacht stoppen.

Hoe is de opvang van mijn kinderen in de kinderclubs? Wat moet ik voorbereiden?

Al onze kinderopvangfaciliteiten zijn geopend in overeenstemming met de maatregelen die op deze pagina worden beschreven. In de huidige context is het onze plicht om maatregelen te nemen om de veiligheid van iedereen te waarborgen en tegelijkertijd u en uw kind een verblijf aan te bieden dat aan uw verwachtingen voldoet. Het GO-team kijkt er naar uit om uw kind te leren kennen!

Als uw kind is ingeschreven bij de Baby Club (van 4 tot en met 23 maanden), Petit Club (2-3 jaar) of Mini Club Med (4- 10 jaar)

Voordat u uw kind aan ons toevertrouwt, vragen we u om 's ochtends systematisch zijn/haar temperatuur op te nemen voordat u hem/haar naar de Baby Club / Petit Club / Mini Club brengt. Voor kinderen jonger dan 3 jaar raden we aan om een ​​rectale thermometer te gebruiken vanwege diens betrouwbaarheid (deze wordt minder beïnvloed door koorts die gepaard gaat met groeiende tanden). Als de temperatuur van uw kind lager is dan 38°C, is hij/zij van harte welkom. Als de temperatuur hoger is dan 38°C, zullen we u vragen uw kind bij u te houden totdat zijn/haar symptomen verdwijnen.

  • We vragen u om de 'social distancing'-maatregelen te respecteren: kom alleen om uw kind te brengen, draag een mondkapje, respecteer de veiligheidsafstanden, desinfecteer uw handen en die van uw kind.

  • In deze context moet het inschrijven van het kind snel gebeuren. Wij kunnen uw kind en diens benodigdheden via andere communicatiemiddelen (telefoon, e-mail) nauwkeuriger bespreken.

  • Voor meer rust kunt u de locaties bezoeken op één van de sluitingsdagen van de Baby Club / Petit Club / Mini Club (zaterdag of zondag). De rest van de week is het pand uitsluitend bestemd voor kinderen en GO®'s.

  • Als uw kind overdag klachten heeft, kan zijn/haar temperatuur worden gemeten door de GO®'s / medisch team

  • Bij een noodoproep vragen wij u om uw kind zo snel mogelijk op te halen.

  • Door de week worden maatregelen op het gebied van hygiëne en desinfectie versterkt.

Voor kinderen jonger dan 3 jaar te gast in de Baby Club® of Petit Club®
Belangrijk: documenten en uitrusting om voor te bereiden en mee te nemen voordat u aankomt in het Resort:

  • Voor kinderen die zijn geregistreerd bij Baby Club Med® en Petit Club Med®, wordt bij de registratie een medische verklaring gevraagd die is opgesteld vlak voor aankomst in het Resort.
  • Breng naast de gebruikelijke spullen een speentje en een knuffel mee die de hele week in het pand kunnen blijven en tijdens uw vakantie niet naar uw kamer hoeven.
  • Voor kinderen die al kunnen lopen: neem een ​​paar schone schoenen mee die alleen gebruikt zullen worden in de Baby Club en Petit Club.
  • Neem een ​​thermometer mee. Wij adviseren u om een rectale thermometer te gebruiken.
  • Mondkapjes voor volwassenen voor tijdens de ontvangst van uw kind.

Voor kinderen tussen 4 en 10 jaar oud geregistreerd bij Mini Club Med
Tijdens de verschillende activiteiten die in de Mini Club worden aangeboden, worden uw kinderen per leeftijdsgroep verwelkomd. De Mini Club is geopend van 8.45 uur tot 17.30 uur (in de Resorts aan zee) en van 8.30 uur tot 17.00 uur (voor de Resorts in de bergen) en 's avonds gesloten voor een grondige schoonmaak het gebouw. De Mini Club-show en de Mini Club-diners zijn daarom opgeschort, maar er worden 's avonds veel gezinsactiviteiten aangeboden om speciale momenten met uw gezin door te brengen.

Als uw kind zich wenst in te schrijven bij de Passworld® (11-17 jaar)

Het GO® Passworld-team verwelkomt tieners om hen tal van avonturen en ervaringen te bieden. Ze zullen binnen Passworld een mondkapje moeten dragen als de veiligheidsafstanden niet kunnen worden aangehouden. Wij nodigen u dan ook uit om hiervoor mondkapjes mee te nemen. Ook moet uw tiener elke ochtend zijn/haar temperatuur laten meten voordat hij/zij zich bij zijn/haar vrienden kan voegen. Als zijn/haar temperatuur lager is dan 38C°, is hij/zij van harte welkom. Zo niet, dan zal hij/zij moeten wachten tot zijn/haar symptomen verdwijnen voordat hij/zij weer welkom is.
GO's worden uitgerust met een thermometer. Als de tiener overdag symptomen heeft, kan de GO zijn/haar voorhoofdtemperatuur opnemen.

Is er een medisch team aanwezig in ieder Resorts?

In elk van onze Resorts is 7 dagen per week een arts en/of verpleegkundige aanwezig.

Uw keuzes op het gebied van cookies op deze website

Door uw bezoek aan de Club Med-website voort te zetten, accepteert u het gebruik van cookies om uw navigatie te personaliseren, uw ervaring te verbeteren en diensten en aanbiedingen op maat van uw interesses te bieden.

Meer weten?