Geupdate op 08/01/2021
Vind hier alle antwoorden op uw vragen over Covid-19. Of het nu gaat over het maken van een nieuwe reservering, een bestaande boeking of voordat u terugkeert naar huis, wij hopen uw vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.
Aangezien de maatregelen van landen regelmatig veranderen, raden wij u aan om de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken te raadplegen.
Gaat mijn vakantie bij Club Med door?
Onze prioriteit is het beschermen en volledig verzekeren van de gezondheid en veiligheid van onze klanten.
Na de aankondigingen van de Franse regering op 07/01/2021 zijn wij genoodzaakt tot het volgende:
Sneeuwvakanties in Frankrijk:
Voor alle vakanties tot en met 6 februari 2021:
• Aangezien de skiliften niet open gaan, is het onmogelijk om onze resorts te openen in Frankrijk.
Het spijt ons oprecht om uw Club Med-vakantie in de Franse Alpen te annuleren.
In ieder geval stellen we ons in staat om onze resorts op 7 februari te openen en zijn we volledig gemobiliseerd om u zo snel mogelijk te verwelkomen. U ontvangt een e-mail waarin staat dat de annulering is voltooid. Onze Club Med-teams zullen natuurlijk bij u terugkomen met meer details om samen uw vakantieplan te reorganiseren.
Voor sneeuwvakanties in Zwitserland:
• Het Resort St. Moritz in Zwitserland is geopend. Vanaf 15 januari staat Nederland op de Zwitserse lijst van ‘rode landen’ wat inhoudt dat u bij aankomst in verplichte quarantaine gaat (10 dagen). Neem voor meer informatie contact met ons op of ga naar de website https://www.nederlandwereldwijd.nl/
Voor de verre zon:
De volgende Club Med Resorts zijn open: Cancun, Punta Cana, Sandpiper, Kani, Turquoise, Rio, Lake Paradise, Trancoso, Ixtapa, Tomamu, Beidahu, Yabuli. Echter raadt de Nederlandse overheid u af te reizen naar het buitenland tot half maart 2021. Neem voor meer informatie contact met ons op.
Club Med is verantwoordelijk voor de uitvoering van de services beschreven in het reiscontract. Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele moeilijkheden die de G.M. kan ondervinden bij het bereiken van de luchthaven van vertrek of bij thuiskomst. Op de plaats van bestemming zijn geen inperkingsmaatregelen van kracht, alleen de gebruikelijke gezondheidsmaatregelen worden strikt toegepast. Raadpleeg voor uw vertrek de website van nederlandwereldwijd voor de meeste recente update. U ontvangt van ons een e-mail met informatie over uw vakantie.
Onder deze voorwaarden zal Club Med uw verblijf bij voorkeur kosteloos wijzigen. In geval van annulering kunt u een terugbetaling van uw verblijf vragen.
Voor meer informatie, bel 020 7159259
U heeft een Ecran Total Verzekering afgesloten (aanvullend): in het geval van een last-minute annulering vanwege Covid-19 (positieve PCR test van u of een van uw medereizigers uit uw dossier en uw vertrek is binnen 48 uur (bewijs overleggen) of de maatregelen zijn aangescherpt voor uw vertrek) kan uw verblijf op uw verzoek worden geannuleerd en de kosten zullen dan worden vergoed door de verzekering.
In een situatie als deze, verzoeken wij u vriendelijk contact met ons of uw reisbureau op te nemen, zodat wij dit alles voor u in orde kunnen maken. Deze kosten worden vergoed door de Ecran Total Verzekering. Ecran Total kunt u alleen bij Club Med afsluiten, mocht u deze niet hebben dan raden wij u aan contact op te nemen met uw eigen verzekeringsmaatschappij.
Vind de Ecran Total voorwaarden hier
Annulerings- en boekingsvoorwaarden
Voor alle winterboekingen, gemaakt tussen 6 oktober 2020 en 31 maart 2021 met een vertrek tot en met 27/06/2022 gelden versoepelde annuleringsvoorwaarden
Voor alle zomerboekingen, gemaakt tussen 17 november en 31 maart 2021 met een vertrek tot 27/06/2022 gelden versoepelde annuleringsvoorwaarden
Belangrijke informatie:
De reisadviezen voor de verschillende bestemmingen veranderen regelmatig. Bij een code oranje is het advies vanuit de overheid om alleen te reizen indien dit noodzakelijk is. Als u ervoor kiest om een boeking te maken ten tijde van een code oranje, dan gaan wij ervan uit dat u zich bewust bent van het reisadvies vanuit de overheid en gaan wij de gewenste boeking voor u reserveren. Mocht u in een later stadium de reis wensen te annuleren, dan zijn wij genoodzaakt om de standaard annuleringskosten in rekening te brengen. De standaard annuleringskosten treft u via onderstaande link
U heeft een Ecran Total Verzekering afgesloten (aanvullend): in het geval van een last-minute annulering vanwege Covid-19 (positieve PCR test van u of een van uw medereizigers uit uw dossier en uw vertrek is binnen 48 uur (bewijs overleggen) of de maatregelen zijn aangescherpt voor uw vertrek) kan uw verblijf op uw verzoek worden geannuleerd en de kosten zullen worden vergoed door de Ecran Total verzekering.
In een situatie als deze, verzoeken wij u vriendelijk contact met ons of uw reisbureau op te nemen, zodat wij dit alles voor u in orde kunnen maken. Ecran Total kunt u alleen bij Club Med afsluiten, mocht u deze niet hebben dan raden wij u aan contact op te nemen met uw eigen verzekeringsmaatschappij.
Meer informatie over de Ecran Total Verzekering
Indien er een wijziging optreedt in geval van het sluiten van grenzen, het annuleren of sluiten van een Resort of rondreis vanwege COVID-19, een stad in lockdown is of er gelden quarantainemaatregelen van/naar bestemming van uw verblijf:
Onder deze voorwaarden zal Club Med uw verblijf bij voorkeur kosteloos wijzigen. In geval van annulering kunt u een terugbetaling van uw verblijf vragen.
Voor meer informatie, bel 020 7159259
Indien bij u of een van uw medereizigers tijdens het verblijf Covid-19 wordt vastgesteld, wordt medische hulp aangeboden (inbegrepen in het pakket). Europe Assistance biedt u en/ of de betrokken deelnemer ondersteuning tijdens het verblijf (repatriëring of aankoop van een retourticket, medische kosten, voorschot op ziekenhuiskosten in het buitenland, ondersteuning van kinderen bij ziekenhuisopname, verlenging van verblijf indien nodig).
Een aantal van onze ski- en zonbestemmingen binnen en buiten Europa is geopend, maar deze liggen in gebieden met code oranje. U mag en kunt dit boeken, maar dit is vanzelfsprekend op eigen risico. Daar er nog altijd veel wijzigingen plaatsvinden, raden wij u aan om na te gaan welke voorwaarden er per land gelden en wat nodig is om terug te keren naar Nederland. Kijk voor meer informatie op https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen
Club Med garandeert uw veiligheid en voorziet u van informatie over uw verblijf. Wij zijn constant in contact met de lokale autoriteiten om de maatregelen van elk land te weten, die regelmatig veranderen.
Indien er een wijziging optreedt in geval van het sluiten van grenzen, het annuleren of sluiten van een Resort of rondreis vanwege COVID-19, een stad in lockdown is of er gelden quarantainemaatregelen van/naar bestemming van uw verblijf, dan wordt u door een van onze Club Med medewerkers gecontacteerd hetzij per email hetzij per telefoon.
Onze Club Med medewerkers zullen u vervolgens voorstellen om uw bestemming of de datum te wijzigen. Mocht dit voor u niet mogelijk zijn, dan mag u de reis volledig annuleren.
Voor meer informatie, bel 020 7159259.
Indien er een wijziging optreedt in geval van het sluiten van grenzen, het annuleren of sluiten van een Resort of rondreis vanwege COVID-19, een stad in lockdown is of er gelden quarantainemaatregelen van/naar bestemming van uw verblijf, stellen wij u voor om uw verblijfsdata en/of uw bestemming te wijzigen. Is uw nieuwe reservering goedkoper, dan ontvangt u het door u te veel betaalde bedrag terug. Als uw nieuwe verblijf duurder is, helpt Club Med u met een financiële compensatie.
Voor meer informatie bel 020 7159259
Indien er een wijziging optreedt in geval van het sluiten van grenzen, het annuleren of sluiten van een Resort of rondreis vanwege COVID-19, een stad in lockdown is of er gelden quarantainemaatregelen van/naar bestemming van uw verblijf en als u uw boeking definitief wilt annuleren in plaats van uw verblijf te wijzigen, dan is dit mogelijk.
Neem contact op met uw reisbureau of een van onze medewerkers via 020 7159259.
Tot en met 31 december 2020 hebben wij standaard de coronavoucher uitgegeven.
Vanaf 1 januari 2021 tot en met 31 maart 2021 gelden de volgende regels:
Indien de reis geannuleerd wordt door Club Med, vanwege het COVID-19, geven wij een coronavoucher uit wanneer de reis in het jaar 2020 geboekt is, en gepland is tot en met 30 april 2021.
U kunt erop rekenen dat wij de nodige maatregelen hebben getroffen om u een rustig verblijf te bieden:
§ Implementatie van de veiligheidsafstanden
§ Frequentere en grondigere schoonmaak uitgevoerd in onze Resorts
§ Een opnieuw uitgevonden amusementsprogramma om de normen van social distancing te respecteren
§ Aangepaste kinderclubs: meer buitenactiviteiten, kleine groepen en meer…
§ Een arts of verpleegkundige is 7 dagen per week beschikbaar
Voor meer informatie, ga naar onze pagina clubmed.nl/l/samen-veilig
Deze maatregelen zijn uitgewerkt en bevestigd door ons wetenschappelijk comité bestaande uit medische experts. Maatregelen gedefinieerd vanaf 20 mei 2020, zullen waarschijnlijk veranderen afhankelijk van de context en lokale regelgeving. Deze maatregelen worden toegepast in onze Resorts die geopend zijn in Europa.
In een situatie als deze wordt medische hulp aangeboden (inbegrepen in het pakket). Europe Assistance biedt u en/ of de betrokken deelnemer ondersteuning tijdens het verblijf (repatriëring of aankoop van een retourticket, medische kosten, voorschot op ziekenhuiskosten in het buitenland, ondersteuning van kinderen bij ziekenhuisopname, verlenging van verblijf indien nodig).
Het dragen van een mondkapje is verplicht in de onderstaande gevallen, in binnenruimtes in overeenstemming met de lokale gezondheidsmaatregelen:
§ In Frankrijk: na aankondigingen van de overheid en om uw veiligheid, die van uw dierbaren en onze teams te garanderen, is het dragen van een mondkapjes verplicht in gesloten openbare ruimtes van al onze Resorts (voor alle volwassenen en kinderen vanaf 11 jaar).
§ In Portugal: het dragen van een mondkapje is verplicht voor iedereen van 10 jaar en ouder. Voor kinderen van 4 tot 10 jaar die symptomen van Covid-19 vertonen, is het mondkapje verplicht.
§ In Italië: voor iedereen van 6 jaar en ouder is het dragen van een mondkapje te allen tijde verplicht, zowel binnen als buiten, zelfs als het mogelijk is om fysieke afstand te bewaren.
§ In Marokko: het dragen van een mondkapje is overal verplicht vanaf 10 jaar (binnen en buiten).
§ In de Dominicaanse Republiek: het dragen van een mondkapje is verplicht in gesloten openbare ruimtes.
§ In Mexico: het dragen van een mondkapje is verplicht in gesloten openbare ruimtes.
§ Op de Turks- en Caicoseilanden: het dragen van een mondkapje is overal (binnen en buiten) verplicht.
§ In Guadeloupe: het dragen van een mondkapje is verplicht in gesloten openbare ruimtes.
§ In Martinique: het dragen van een mondkapje is verplicht in gesloten openbare ruimtes.
Wij hebben door Club Med gesigneerde mondkapjes ontworpen, deze zijn online beschikbaar >. U kunt ook wegwerp- of herbruikbare maskers kopen in de winkel van het Resort.
Afgezien van de hierboven gegeven informatie, wordt u aangeraden om altijd zelf mondkapjes mee te nemen. Het dragen van een mondkapje in bepaalde openbare ruimtes in onze Resorts is mogelijk verplicht, dit afhankelijk van de ontwikkelingen van de geldende sanitaire maatregelen.
Wij doen er natuurlijk alles aan om dit soort situaties te vermijden. Voor uw veiligheid heeft elk Resort echter een duidelijke procedure vastgesteld in het geval van een vermoedelijke COVID-19-besmetting. Het Resort heeft contacten met verschillende lokale organisaties (zoals de gezondheidsautoriteiten, het ziekenhuis, het laboratorium, de dichtstbijzijnde isolatiefaciliteiten, etc.).
Elke GM, GO of GE die met symptomen van koorts, griep, hoest of ademhalingsproblemen, zal onmiddellijk door een arts geholpen worden voor een diagnose. Wij volgen dan het advies van de arts/gezondheidsautoriteiten op en isoleren zo nodig vermoedelijke gevallen volgens ons protocol. Ook zal een extern schoonmaakbedrijf worden ingeschakeld om alle getroffen kamers en ruimtes te desinfecteren.
Al onze kinderopvangfaciliteiten zijn geopend in overeenstemming met de maatregelen die op deze pagina worden beschreven. In de huidige context is het onze plicht om maatregelen te nemen om de veiligheid van iedereen te waarborgen en tegelijkertijd u en uw kind een verblijf aan te bieden dat aan uw verwachtingen voldoet. Het GO-team kijkt er naar uit om uw kind te leren kennen!
Nóg flexibelere uren geven u meer tijd om te genieten met uw dierbaren.
Onze Gourmet Lounge/ Beach Lounge of specialiteitenrestaurants: service wordt zoals gewoonlijk uitgevoerd en zal in de ochtend (voor ontbijt) niet geopend zijn.
Het is niet nodig om een tijdslot of een tafel te reserveren in onze hoofdrestaurants.
Voor onze hoofdrestaurants die meestal buffetten hebben: er zal nog steeds een presentatie van de verschillende gerechten en keukens op de buffetten staan. GMs worden uitgenodigd om het buffet te bekijken en het aanwezige keukenteam zorgt vervolgens voor het opscheppen. Zoals gewoonlijk bieden wij geen bediening aan tafel. In al onze restaurants wordt zelfbediening met borden aangeboden en nodigen wij u uit voor een gevarieerd en persoonlijk culinair aanbod.
Een minimale afstand van 1m of 1.5m tussen tafels en tussen 2 rugleuningen wordt gehandhaafd.
De zwembaden van onze Resorts zijn open (met uitzondering van het binnenzwembad).
Enkele punten zijn belangrijk om te weten voor een goede werking van onze zwembaden:
Deze voorschriften kunnen veranderen afhankelijk van de situatie en lokale voorschriften in de regio's waar onze Resorts zijn, en deze worden als leidend gehanteerd.
Alle Samen Veilig-protocollen zijn tijdens het zomerseizoen ingezet en tijdens het seizoen waar nodig en mogelijk aangepast.
De ingevoerde gezondheidsmaatregelen zijn erkend door de referentie-organisatie Cristal International Standards die met succes alle Resorts heeft gecontroleerd bij de heropening en tijdens het seizoen. Het resultaat is dat 100% van onze geopende Resorts tijdens dit seizoen POSI Check gecertificeerd zijn.
Club Med zet zich in om de hygiënemaatregelen voor deze winter te vernieuwen.
Voor meer informatie, ga naar onze pagina www.clubmed.nl/l/samen-veilig
U kunt reizen naar landen met een groen of geel reisadvies. Reist u per vliegtuig vanuit Nederland, dan dient u een gezondheidsverklaring in te vullen en mee te nemen en dient u op de terugreis in het bezit te zijn van een negatieve PCR test welke niet ouder mag zijn dan 72 uur.
§ Waar staat dit formulier?
Link naar het formulier>
Voor meer informatie, bezoek de website van Buitenlandse Zaken>
Door uw bezoek aan de Club Med-website voort te zetten, accepteert u het gebruik van cookies om uw navigatie te personaliseren, uw ervaring te verbeteren en diensten en aanbiedingen op maat van uw interesses te bieden.