Club Med Covid-19

Coronavirus informatie

We bevinden ons momenteel allemaal in een zeer uitzonderlijke situatie vanwege de COVID-19-pandemie.

Club Med trotseert deze zware crisis met dezelfde prioriteit als anders: de veiligheid van onze klanten, G.O.s en medewerkers blijft op de eerste plaats staan. Wij hebben de hygiënische en veiligheidsmaatregelen in onze Resorts verstrengd en wij volgen strikt de aanbevelingen van de Wereldgezondheidsorganisatie en nationale gezondheidsautoriteiten. In de afgelopen 10 dagen hebben wij, naarmate meer en meer landen reisbeperkingen invoerden, zo snel mogelijk de repatriëring georganiseerd van zo’n 3000 klanten die op dat moment in onze Resorts overal ter wereld verbleven. Wij hebben 8 vliegtuigen gecharterd om al onze klanten terug naar huis te brengen vóór het luchtvaartverkeer volledig stilgelegd wordt.

In de huidige extreme context hebben de nationale autoriteiten uitzonderlijke maatregelen aangekondigd om de economische stabiliteit van het land in stand te houden, en meer bepaald voor de bescherming van de toeristische sector die zeer zwaar getroffen wordt door deze gezondheidscrisis. De steunmaatregel in deze civiele noodsituatie met betrekking tot de volksgezondheid geeft ondernemingen in het toerisme specifiek de toestemming om een tegoedbon uit te schrijven ter waarde van het bedrag dat betaald werd voor ieder verblijf dat geannuleerd werd ten gevolge van de Covid-19-crisis. Op 16 maart lanceerde het SGR, samen met het ANVR, het Corona voucher en het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat en het ACM staan achter dit initiatief.

Daarom zal Club Med het Corona voucher uitschrijven ter waarde van het door uw betaalde bedrag voor het geannuleerde verblijf. Deze tegoedbon is 18 maanden geldig vanaf de uitgiftedatum en kan gebruikt worden voor een nieuwe reis naar een van onze Resorts en met dezelfde luchtvaartmaatschappij indien u een pakketreis had geboekt, met dezelfde luchtvaartmaatschappij als uw oorspronkelijke reis inclusief vervoer was. Als uw nieuwe reis goedkoper is, krijgt u het verschil als tegoedbon terug. Als uw nieuwe reis duurder is, krijgt u een tegemoetkoming van €200 per volwassene en €100 per kind. Het gecrediteerde bedrag is persoonlijk en kan niet worden gerestitueerd of overgedragen. Wij kunnen u vragen dit ‘Corona-voucher’ te overhandigen bij het maken van een nieuwe reservering. Het nieuwe verblijf dat u met dit tegoed boekt, kan worden geannuleerd volgens de Club Med Algemene Verkoopvoorwaarden, maar geeft in dat geval geen andere rechten dan uitstel van het verblijf tot een latere vertrekdatum.
Uw tegoed valt onder de garantie van het SGR. Graag verwijzen wij u naar de garantieregeling van het SGR: www.clubmed.nl/l/sgr.

We blijven alert op de ontwikkeling van de situatie en zullen u informeren als we andere beslissingen moeten nemen.

Wij hopen allemaal dat deze gezondheidscrisis snel tot een goed einde komt, zodat wij u weer welkom kunnen heten in een van onze Resorts en u weer een geweldige droomvakantie kunnen bezorgen!

Tot die tijd wensen wij u goede gezondheid en zorg goed voor uzelf en voor uw geliefden. En als u ideetjes met een vleugje vakantie zoekt voor thuis, kijk dan op www.clubmed.nl/l/clubmed-vanuit-huis

Met vriendelijke groeten,

Club Med

Heeft u vragen, dan kunt u vanzelfsprekend contact met ons opnemen via infonl@clubmed.com of bel naar 020 607 0 609 van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:30.

Gezien de situatie zijn wij helaas genoodzaakt om ons kantoor op zaterdagen te sluiten en zijn wij om deze reden niet telefonisch bereikbaar.

Uw keuzes op het gebied van cookies op deze website

Door uw bezoek aan de Club Med-website voort te zetten, accepteert u het gebruik van cookies om uw navigatie te personaliseren, uw ervaring te verbeteren en diensten en aanbiedingen op maat van uw interesses te bieden.

Meer weten?